MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ
Madde 1 : TARAFLAR
İşbu Sözleşme aşağıdaki taraflar arasında aşağıda belirtilen
hüküm ve şartlar çerçevesinde imzalanmıştır.
1.1 SATICI
SATICI ÜNVAN : K.A. CHELLOMOOD HEDİYELİK EŞYA TOPTAN TİC. (sözleşmede bundan sonra "SATICI" olarak anılacaktır)
SATICI ADRES : Sakızağacı Mah. Taşhan Cad. 77/6 Bakırköy/İstanbul
SATICI TELEFON : +90 544 971 87 88
1.2 ALICI
ALICI AD SOYAD : ………………………………………….. (sözleşmede bundan sonra "ALICI" olarak anılacaktır)
ALICI ADRES : ……………………………………………………………………………………………………………………………………..
ALICI TELEFON : …………………………………………………………………………………………………………………………………..
ALICI E-POSTA : ……………………………………………………………………………………………………………………………………
2.SÖZLEŞME KONUSU
İşbu mesafeli satış sözleşmesi (bundan sonra ‘SÖZLEŞME’
olarak anılacaktır.) alıcının sipariş ettiği aşağıda özellikleri belirtilen
ürünün , aşağıda belirtilen miktarda satışına ilişkin olarak 6502 sayılı
Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’daki hükümler gereğince alıcı ve satıcı
taraf arasındaki hak ve yükümlülüklerin belirlenmesine ilişkindir.
3. SÖZLEŞME KONUSU ÜRÜNÜN TEMEL ÖZELLİKLERİ ve ÖDEME BİLGİLERİ
3.1 – Sözleşme konusu ürün ……. Adet sipariş
edilecektir ve özellikleri aşağıda belirtildiği gibidir.
……………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………….
3.2 – Sözleşme bedeli taraflarca ……………..(………………………..)
Türk Lirası olarak kararlaştırılmıştır.
Alıcı taraf ………………….. gün içinde kararlaştırılan bedeli ödemelidir. Aksi halde
satıcı tarafın teslimat yükümlülüğü ortadan kalkar.
Sözleşme bedelinin aşağıda belirtilen ödeme şekli ile
ödenmesi kararlaştırılmıştır.
……………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………….
4. SÖZLEŞMENİN İFA YERİ ve TESLİM ŞEKLİ
Sözleşmenin alıcı tarafından onaylanması ile yürürlüğe
girdiği kabul edilir. ALICI’ nın , SATICI’ dan satın almış olduğu ürünün teslim
edilmesi ile sözleşme ifa edilmiş olur.
Sözleşme konusu ürün , alıcı tarafından belirtilen teslim
adresine kargo ile gönderilerek teslim edilecektir.
Teslim Adresi :
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
5. TESLİMAT MASRAFLARI ve İFASI
Sözleşme konusu ürünün teslimat masraflar ALICI’ya aittir.
SATICI, kargoya ilişkin özel bir kampanya beyan etmişse , sadece kampanya
süresince ve kampanya şartlarına uygun olarak teslimat masrafı SATICI
tarafından karşılanır. Doğal afetler, hava muhalefeti , özel günler , stok
müsait olmaması ve mücbir sebeplerden ötürü gecikmeler olabilir.
6. CAYMA HAKKI
ALICI Ürün'ü teslim aldığı tarihten itibaren ondört (14) gün
içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin bu
Sözleşme'den cayma hakkına sahiptir.
Cayma hakkının kullanılması için ALICI tarafından on dört
günlük süre içinde Satıcıya yukarıda bildirilen telefon , elektronik posta ile
bildirimde bulunulması ve ürünün Mesafeli Satış Sözleşmesi’nin 4. Madde
hükümleri çerçevesinde ve işbu SÖZLEŞME’nin ayrılmaz parçası olan ve https://chellomood.ikas.shop/ web sitesinde yayınlanmış olan önbilgiler gereğince, ambalaj
ve içeriğinin mal denenirken hasar görmemiş olması , bijuteri, abiye ve küpe gibi hassas kullanım arz eden ürünlerin, ambalajının bozulmamış olması, koruma etiketinin çıkarılmaması ve SATICI tarafından
tekrar satışa arz edilebilir nitelikte olması şarttır. Cayma Hakkı
kapsamında yer alan iade usulleri Mesafeli Satış Sözleşmesinde yer almaktadır.
Bu hakkın kullanılması halinde, 3. kişiye veya ALICI’ya teslim edilen ürüne
ilişkin fatura aslının iadesi zorunludur. Cayma hakkına ilişkin ihbarın
ulaşmasını takip eden en geç 10 (on) gün içinde ürün bedeli ALICI’ya iade
edilir.Fatura aslı gönderilmezse ALICI’ya KDV ve varsa diğer yasal
yükümlülükler iade edilemez. ALICI internet
sitesinin ilgili sayfaları-kısımlarındaki ürünlerin tüm genel-özel açıklamaları
görerek ve inceleyerek bilgilendiğini teyiden kabul eder. Cayma hakkı ile iade
edilen ürün teslimat bedeli ALICI tarafından karşılanır. Üründe SATICI kaynaklı
kusur olması halinde kargo bedeli SATICI tarafından karşılanır. ALICI, Ürün'ü
teslim aldığı anda kontrol etmekle ve Ürün'de kargodan kaynaklanan bir sorun
gördüğünde, Ürün'ü kabul etmemek ve Kargo firması yetkilisine tutanak
tutturmakla sorumludur. Aksi halde SATICI sorumluluk kabul etmeyecektir.
Alıcının kusurundan kaynaklanan bir nedenle malın değerinde
bir azalma olursa veya iade imkansızlaşırsa ALICI kusur oranında SATICI’nın
zararını tazmin etmekle yükümlüdür. Ödemeler kredi kartı,
EFT veya havale yöntemlerinden birisi kullanılarak yapılabilir.
Ancak kanunen şu ürünlere ilişkin sözleşmelerde,
kullanılmamış/istifade edilmemiş olsa dahi, cayma hakkı bulunmamaktadır :
a) ALICI'nın özel istekleri veya onun kişisel ihtiyaçları
doğrultusunda hazırlanan ürünler (üzerinde kişiye özel isim,tarih vb.
yazdırılan ürünler ..Üzerinde değişiklik ya da ilaveler yapılarak
kişiye/kişisel ihtiyaçlara özel hale getirilenler, ALICI siparişine istinaden
yurt içinden veya dışından ithal/temin edilen özel Ürünler dahil)
b) Teslimden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği
ayrıştırılması mümkün olmayan mallar
c) Teslimden sonra ürünü bozabilecek kimyasal vb. ürünlere
maruz kalma
d) Ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları
açılmış kitap, CD, DVD, ses ve görüntü kayıtları, yazılımlar vb. digital
içerikli her türlü ürünler ile bilgisayar sarf malzemeleri; vi) elektronik
ortamda anında ifa edilen tüm hizmetler ve tüketiciye anında teslim edilen her
türlü gayri maddi mallar
e) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak
değişen ve satıcı/sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetler,
f) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında,
gazete ve dergi gibi süreli yayınlar
g) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken,
konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya
dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesi hizmeti
ALICI onayı ile cayma hakkı süresi içinde ifasına başlanan
hizmetler ve genel olarak ilgili mevzuat uyarınca mesafeli satış kapsamı
dışında kabul edilen diğer mal-hizmetler ile ALICI'nın ticari/mesleki amaçla
satın alma yaptığı haller. Cayma hakkı kullanımı mümkün olan hallerde, ALICI,
cayma süresi içinde malı, işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım
talimatlarına uygun bir şekilde kullanmadığı takdirde meydana gelen değişiklik
ve bozulmalardan kanun gereği sorumludur. Buna göre, cayma tarihine kadarki
süreçte Ürün'ün kullanım talimatlarına, teknik özelliklerine ve işleyişine
uygun bir şekilde kullanılmamasından ötürü değişiklik veya bozulma olursa ALICI
cayma hakkını kaybedebilir.
7. GENEL
HÜKÜMLER
7.1 Genel olarak ve aksi açıkca belirtilmediği sürece
teslimat masrafları (kargo ücreti vb.) ALICI'ya aittir. SATICI, satış anında
yürüttüğü ve İNTERNET SİTESİ'nde şartlarını ilan ettiği kampanyalara bağlı
olarak söz konusu teslimat masraflarının tamamını ya da bir kısmını ALICI'ya
yansıtmayabilir.
7.2 Ürünlerin
teslimatı anında ALICI'nın adresinde bizatihi bulunmaması ve adresteki
kişilerin teslimatı kabul etmemesi durumunda SATICI, bu husustaki edimini
yerine getirmiş kabul edilecektir. Adreste teslim alacak bir kimsenin olmaması
durumunda kargo firması ile temas kurarak ürünlerin sevkiyatını takip etmek
ALICI'nın sorumluluğundadır. Ürün, ALICI'dan başka bir kişi/kuruluşa teslim
edilecek ise, teslim edilecek kişi/kuruluşun adresinde bulunmaması veya
teslimatı kabul etmemesinden SATICI sorumlu tutulamaz. Bu hallerde ALICI'nın
Ürün'ü geç teslim almasından kaynaklanan her türlü zarar ile Ürün'ün kargo
şirketinde beklemiş olması ve/veya kargonun SATICI'ya iade edilmesinden dolayı
oluşan giderler de ALICI'ya aittir.
7.3 ALICI, Ürün'ü teslim aldığı anda kontrol etmekle ve
Ürün'de kargodan kaynaklanan bir sorun gördüğünde, Ürün'ü kabul etmemek ve
Kargo firması yetkilisine tutanak tutturmakla sorumludur. Aksi halde SATICI
sorumluluk kabul etmeyecektir.
7.4 ALICI'nın, SATICI tarafından aksi yazılı öngörülmemiş
ise, Ürün'ü teslim almadan önce bedelini tamamen ödemiş olması gerekir. Peşin
satışlarda teslimattan önce Ürün bedeli SATICI'ya tamamen ödenmediği, taksitli
satışlarda vadesi gelen taksit tutarı tediye edilmediği takdirde SATICI, tek
taraflı olarak sözleşmeyi iptal edebilir ve Ürün'ü teslim etmeyebilir. Ürün
teslimatı sonrasında herhangi bir sebepten dolayı, işlem yapılan kredi kartının
ait olduğu Banka/finansman kurumunun Ürün bedelini SATICI'ya ödememesi ya da
ödediği bedeli geri talep etmesi halinde, Ürün en geç 3 gün içinde ALICI
tarafından SATICI'ya iade edilir. Ürün bedelinin ödenmemesi ALICI'nın bir
kusurundan veya ihmalin kaynaklanıyor ise kargo masrafları ALICI tarafından
karşılanacaktır. SATICI'nın iadeyi kabul etmeksizin Ürün bedeli alacağını takip
dahil diğer tüm akdi-kanuni hakları ayrıca ve her halükarda saklıdır. Tereddüte
mahal vermemek bakımından; ALICI'nın satış bedelini, bankalardan (finansman
kuruluşları dahil) sahip olduğu kredi kartı, taksit kart v.b. ile ödediği
hallerde, bu kartların sağladığı tüm imkanlar doğrudan kartı veren kuruluşça
sağlanmış kredi ve/veya taksitli ödeme imkanlarıdır; bu çerçevede gerçekleşen
ve SATICI'nın bedelini defaten veya peyder pey tahsil ettiği Ürün satışları
işbu Sözleşme'nin tarafları yönünden kredili veya taksitli satış değildir,
peşin satıştır. SATICI'nın kanunen taksitle satış sayılan hallerdeki yasal
hakları (taksitlerinödenmemesi halinde sözleşmeyi fesih ve/veya kalan borcun
tümünün temerrüt faizi ile birlikte ödenmesini talep hakları dahil) ilgili
mevuzat çerçevesinde mevcut ve saklıdır. ALICI'nın temerrüdü durumunda
yürürlükteki kanunların öngördüğü şekilde aylık oranda temerrüt faizi tatbik
edilir.
7.5 Ürün'ün normal satış/teslimat koşulları dışında
olağanüstü durumlar (hava muhalefeti, yoğun trafik, deprem, sel, yangın gibi)
nedeni ile yasal azami 30 günlük süre zarfında teslim edilememesi söz konusu
ise, SATICI teslimat ile ilgili olarak ALICI'yı bilgilendirir. Bu durumda ALICI
siparişi iptal edebilir, benzer bir ürün sipariş edebilir veya olağanüstü durum
sonuna kadar bekleyebilir.
7.6 ALICI internet sitesinin ilgili sayfaları-kısımlarındaki
tüm genel-özel açıklamaları görerek ve inceleyerek bilgilendiğini teyiden kabul
eder. İmitasyon takı kullanımına (vb. ürünler ) hassasiyet gösteren bünyeler,
alerji vb. durumlar , ALICI’nın sorumluluğundadır. SATICI ,sorumluluk kabul
etmez.
7.7 SATICI Sözleşme
konusu Ürün'ü tedarik edemeyeceğinin anlaşılması halinde, bu durumu öğrendiği
tarihten itibaren üç (3) gün içinde açık bir şekilde ALICI'yı kanuna uygun
yöntemle bilgilendirmek ve sözlü/yazılı onayını almak kaydıyla, eşit
kalite-fiyatta başka bir mal/hizmeti tedarik edebilir ve Sözleşme konusu
taahhüdünü bu suretle yerine getirmiş sayılır. ALICI söz konusu onayı verip
vermemekte her bakımdan serbesttir ve onay vermediği hallerde sipariş iptaline
(Sözleşme feshine) ilişkin akdi-kanuni hükümler uygulanır.
7.8 Satın alınan ürünlerin ALICI tarafından ; kimyasal
,su, ter, güneş, çamaşır suyu ,parfüm, dezenfektan vb. kimyasallara maruz kalmasından ötürü
oluşan hasarlardan SATICI sorumlu değildir.
7.9 Sözleşme-kanuna uygun caymalar dahil sipariş
iptallerinde ve Sözleşme fesihlerinde, Ürün bedeli tahsil edilmiş ise, azami 14
gün içinde ALICI'ya iade edilir. Aşağıdaki kuralın gerekleri saklıdır. İade
ALICI'nın SATICI'ya Ürün bedeli tediyesinde kullandığı ödeme aracına uygun bir
şekilde yapılır. Örneğin Kredi kartlı ödemelerde iade işlemi de ALICI kredi
kartına iade sureti ile yapılır ve Ürün tutarı, siparişin ALICI tarafından
iptal edilmesinden sonra aynı sürede ilgili bankaya iade edilir; bu tutarın
bankaya iadesi işleminin SATICI tarafından yapılmasında sonra ALICI hesaplarına
yansıması tamamen banka işlem süreci ile ilgili olduğundan, ALICI olası
gecikmeler için SATICI'nın herhangi bir şekilde müdahalesi ve sorumluluk
üstlenmesinin mümkün olamayacağını şimdiden kabul eder (bankaların iadeyi ALICI
hesabına yansıtma işlemleri genellikle üç haftayı bulabilmektedir).
7.10 ALICI Ürün ve
satışla ilgili talep ve şikayetlerini, Sözleşme'nin giriş kısmındaki SATICI
iletişim kanallarından ulaşarak, sözlü veya yazılı şekilde SATICI'ya
bildirebilir.
8. GEÇERLİLİK
İşbu ön bilgilendirme formu, elektronik ortamda Alıcı
tarafından okunarak kabul edildikten sonra Mesafeli Satış Sözleşmesi kurulması
aşamasına geçilecektir.
9. UYUŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ
İşbu sözleşmeden
doğan uyuşmazlıkların çözümü için Gümrük ve Ticaret Bakanlığınca ilan
edilen değere kadar il ve İlçe tüketici Hakem Heyetleri , bu sınırları aşan
durumlarda Tüketici Mahkemeleri görevli-yetkilidir.
10. SON HÜKÜMLER
Siparişe ilişkin verilen belge ve bilgilerin eksik, sahte
ve/veya yanlış olduğunun saptanması veya siparişin kötü niyetle/veya ticari
ve/veya kazanç elde etmek amacıyla yapılmış olduğuna dair şüphenin varlığı ya
da tespiti halinde, herhangi bir zamanda, Alıcı’yı bilgilendirmek koşuluyla
sipariş başvurusunu, gerekli incelemelerin yapılmasını teminen durdurma ve/veya
iptal etme hakkını saklı tutar. İptal halinde, ödeme için iade süreci yine
Alıcı’ya bildirilmek kaydıyla yapılabilir.
11. YÜRÜRLÜK
ALICI, Site üzerinden verdiği siparişe ait ödemeyi
gerçekleştirdiğinde işbu sözleşmenin tüm şartlarını kabul etmiş sayılır.
SATICI, siparişin gerçekleşmesi öncesinde işbu sözleşmenin sitede ALICI
tarafından okunup kabul edildiğine dair onay alacak şekilde gerekli yazılımsal
düzenlemeleri yapmakla yükümlüdür.